viernes, 4 de diciembre de 2009

H1N1 Flu (Swine Flu): Preparedness Tools for Professionals



H1N1 Flu (Swine Flu): Preparedness Tools for Professionals
This page provides resources to help hospital administrators and state and local health officials respond to the H1N1 flu pandemic.
(en español, debajo)

H1N1 Related Tools
* Software: Impact2009 v 1.0
Impact2009 is a spreadsheet-based program to estimate the human health burden of 2009 H1N1 influenza in a population by adjusting the number of reported laboratory-confirmed cases for several sources of under-detection.

http://www.cdc.gov/h1n1flu/tools/impact2009/index.htm?s_cid=cs_000

* Software: FluAid Special Edition
This newly adapted FluAid is a spreadsheet-based software program that is designed to assist states and local level planners with estimating the state level impact of 2009 H1N1 Influenza.

http://www.cdc.gov/h1n1flu/tools/fluaid/?s_cid=cs_000

* Software: FluSurge Special Edition
This newly adapted FluSurge Special Edition is a spreadsheet-based software program that provides hospital administrators and public health officials'estimates of the surge demand for hospital-based services during a 2009 H1N1 Influenza event.

http://www.cdc.gov/h1n1flu/tools/flusurge/?s_cid=cs_000

* Software: FluWorkLoss Special Edition
This newly adapted FluWorkLoss Special Edition is a spreadsheet-based software program that estimates the potential number of days lost from work due to an influenza pandemic, specifically H1N1 Influenza A.

http://www.cdc.gov/h1n1flu/tools/fluworkloss/?s_cid=cs_000

Pandemic Flu Related Tools

- Software: CommunityFlu 1.0
CommunityFlu is a software program that simulates the spread of influenza through a model community, and the impact of a variety of potential interventions.

http://www.cdc.gov/flu/tools/communityflu/?s_cid=cs_000

- Software: FluSurge 2.0
FluSurge is a spreadsheet-based model that provides hospital administrators & public health officials with estimates of the surge in demand for hospital-based services during the next flu pandemic.

http://www.cdc.gov/flu/tools/flusurge/?s_cid=cs_000

- Software: FluAid 2.0
FluAid is designed to assist state and local level planners in preparing for the next influenza pandemic by providing estimates of potential impact specific to their locality.

http://www.cdc.gov/flu/tools/fluaid/?s_cid=cs_000

- FluLabSurge 1.0
FluLabSurge is a spreadsheet-based program designed to assist laboratory directors forecast demand for specimen testing during the next influenza pandemic (i.e., the surge in demand), and develop response plans.

http://www.cdc.gov/flu/tools/flulabsurge/?s_cid=cs_000

- Software: FluWorkLoss 1.0
FluWorkLoss is a spreadsheet-based software program that estimates the potential number of days lost from work due to an influenza pandemic.

http://www.cdc.gov/flu/tools/fluworkloss/?s_cid=cs_000

Supplemental Resources

FluSurge and FluAid Q & Ahttp://www.cdc.gov/flu/pandemic/flusurge_fluaid_qa.htm?s_cid=cs_000

Instructions to Estimate the Potential Impact of the Next Influenza Pandemic Upon Locale Y
Includes basic instructions for the software programs FluAid and FluSurge as well as a template of a draft report
http://www.cdc.gov/flu/pandemic/impactestimate.htm?s_cid=cs_000

Last syndicated: December 04, 2009 8:16 AM EST
This content is brought to you by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC)

abrir aquí:
H1N1 Flu (Swine Flu): Preparedness Tools for Professionals

bak-up:
H1N1 Flu (Swine Flu): Preparedness Tools for Professionals


Gripe H1N1 (gripe porcina): Herramientas de preparación para profesionales
Esta página ofrece recursos para ayudar a los administradores de hospitales y funcionarios estatales y locales de salud pública a responder ante una pandemia de gripe H1N1.


Herramientas relacionadas con la gripe H1N1
.Software: Impact2009 v 1.0
Impact2009 es un programa basado en hojas de cálculos diseñado para determinar la carga que representa la influenza H1N1 de 2009 en el área de sanidad humana de una población, a través de ajustes en el número de los casos confirmados por pruebas de laboratorio para diversas fuentes donde los mecanismos de detección son deficientes.

.Software: FluAid Special Edition
FluAid es un programa recientemente adaptado que se basa en una hoja de cálculo y que está diseñado para ayudar a los planificadores locales y estatales a calcular el nivel de impacto de la influenza H1N1 de 2009 en el estado.

.Software: FluSurge Special Edition
FluSurge es un programa recientemente adaptado que se basa en una hoja de cálculo y que brinda a los administradores de hospitales y a los funcionarios de salud pública cálculos aproximados del aumento de la demanda de los servicios hospitalarios durante una pandemia de influenza H1N1 de 2009.

.Software: FluWorkLoss Special Edition
FluWorkLoss es un programa recientemente adaptado que se basa en una hoja de cálculo y que calcula la cantidad de días de trabajo perdidos debido a una pandemia de influenza, específicamente de influenza A H1N1.

Herramientas relacionadas con una pandemia de gripe
-Software: CommunityFlu 1.0
CommunityFlu es un programa de software que simula la diseminación de la influenza en una comunidad modelo y el impacto de una variedad de intervenciones potenciales.

-Software: FluSurge 2.0
FluSurge es un modelo de hoja de cálculo que permite a los administradores de hospitales y funcionarios de la salud pública hacer cálculos aproximados de un repentino aumento de la demanda de servicios hospitalarios durante la próxima pandemia de gripe.

-Software: FluAid 2.0
FluAid está diseñado para ayudar a los planificadores estatales y locales a hacer los preparativos para enfrentar la próxima pandemia de influenza. Este software permite realizar cálculos aproximados del posible impacto específico en una localidad.

-FluLabSurge 1.0
FluLabSurge es un programa basado en hojas de cálculos diseñado para ayudar a los directores de laboratorios prever la demanda de métodos para examinar muestras durante la próxima pandemia de influenza (es decir, el aumento en la demanda), y ayudar a desarrollar planes de respuesta.

-Software: FluWorkLoss 1.0
FluWorkLoss es un programa que se basa en una hoja de cálculo y permite determinar la cantidad de días de trabajo perdidos debido a una pandemia de influenza.
Recursos complementarios

Preguntas y respuestas sobre FluSurge y FluAid
*Instrucciones para hacer cálculos aproximados del posible impacto de la próxima pandemia de influenza en un escenario determinado

**Incluye instrucciones básicas para los programas de software FluAid y FluSurge así como la plantilla de un informe preliminar

Última publicación: 04 de diciembre de 2009, 8:16 a.m., hora estándar del este
Esta información llega a usted gracias a los Centros para el Control y la Prevención de Enfermedades (CDC)

No hay comentarios:

Publicar un comentario